(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

قدیمی ترین درخت زیتون جهان در کجاست؟

بزرگ ترین و پیر ترین درختان ساکن زمین بسیار باشکوه هستند چرا که شاهد ظهور و سقوط تمدن های متعددی بوده اند.

مثلاً درخت ژنرال شرمن، بزرگترین درخت تک ریشه ای که تا به حال شناخته شده و یا درخت تجیکو با ۹۵۵۰ سال قدمت که قدیمی ترین درخت کلونال است.

کلونال  : درختان کلونال از یک درخت مشخص ریشه می گیرند و به طور کلی همانند همان درخت اولیه هستند. درختان کلونال زیادی در دنیا هستند.

درختان باستانی پیوند زنده ی ما انسان ها با گذشته هستند و در جریان تغییرات همیشگی، شکل خود را حفظ می کنند. این داستان درختان است اما به نوعی قصه ی ما انسانها نیز هست. هر درخت شکل و شخصیتی مخصوص به خود دارد که در طول زندگی اش آن را حفظ کرده است.

 آیتونا زیتون مرکز فروش عمده زیتون بسته بندی شده و باز، فروشگاه حرفه ای روغن زیتون،زیتون پرورده و ترشیجات آماده همکاری با مراکز مختلف برای ارائه خدمات فروش خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها، نحوه بسته بندی، روند ثبت سفارش و ارسال از طریق فروشگاه آنلاین آیتونا شماره تماس 09395599542 تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت با کیفیت ترین زیتون طارم را تحویل بگیرید.

این لیست تنها به کهن ترین ترین درختان نمی پردازد بلکه آنهایی که دارای شکل یا حالت منحصر به فردی هستند را نیز مورد توجه قرار می دهد

قدمت زیتون به هزاران هزار سال پیش برمیگرددبه طوری که برخی از قدیمی ترین زیتون ها عمری بیش از ۴۰۰۰ سال را دارند.

کهنسال ترین زیتون های جهان در شهر آتن، کشور اسپانیا و پرتغال قرار دارد.
عمر زیتون شهر آتن را ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ سال تخمین میزنند.