(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

با نحوه چیدن زیتون آشنا شویم

زیتون را میتوان از جمله میوه هایی برشمرد که طرفداران بسیار زیادی دارد و در کنار این طعم بی نظیرش از خواص و اهمیت دارویی خود میوه و روغن آن نمیتوان غافل شد. در این مقاله میخواهیم به نحوه ی برداشت این محصول و مراقبت های لازم از آن بپردازیم.
مرحله اول: برداشت زیتون
زیتون را هم میتوان از بوته اش و هم از درختش برداشت کرد.
که فصل برداشت این میوه اغلب اواخر تابستان و یا اوایل فصل پاییز می باشد و گاهی اوقات ممکن است میوه ی زیتون بعد از چیدن طعم تلخ و زننده ای داشته باشد که برای رفع این تلخی زیتون را در آب نمک یا محلول آب و نمک می پزند.


 بگذارید ابتدا آیتونا زیتون را به شما معرفی کنیم. آیتونا زیتون مرکز فروش عمده زیتون بسته بندی شده و باز، فروشگاه حرفه ای روغن زیتون و ... آماده همکاری با مراکز مختلف برای ارائه خدمات فروش خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها، نحوه بسته بندی، روند ثبت سفارش و ارسال از طریق شماره تماس 09395599542 تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت با کیفیت ترین زیتون طارم را تحویل بگیرید.


از زیتون به عنوان یک میان وعده ی پرخاصیت و یا در کنار وعده ی غذایی استفاده میکنند.
همان طور که به آن اشاره کردیم فصل مناسب برای چیدن زیتون اوایل پاییز و اواخر تابستان می باشد. هنگام چیدن زیتون توجه به این نکته که در چه پروسه و مرحله ای هستند نیز مهم است. اغلب زیتون ها هنگام چیده شدن باید رنگ تیره ای داشته باشند و بافت بیرونی آن ها اسفنجی باشد.
 
طیف رنگی زیتون از هنگام کاشت تا برداشت آن متفاوت است. زیتون هایی که کمتر رسیده باشند رنگ سبز روشن تری نسبت به زیتون های رسیده تر دارند.
اکثر زیتون ها هنگام برداشتشان رنگ سبز تیره ای دارند و هرچه این زیتون ها تیره تر باشند مزه تلخ و تندی به خود میگیرند.
 
زیتون هایی با رنگ سبز روشن نسبت به آن دسته از زیتون ها که رنگ شان سبز تیره یا ارغوانی است سفت و محکم تر هستند. 
درباره ماندگاری زیتون ها باید به شما بگویم آن دسته از زیتون هایی که کال و نارس تر از بقیه هستند میتوانند ماندگاری بالاتری داشته باشند.
مراحل و زمان رشد زیتون ها به عواملی محیطی مثل دما،نور، و میزان آبیاری بستگی دارد.
توصیه میشود زیتون هایی که رنگ بسیار تیره ای به خود گرفته اند و نرم شده اند را دور بیاندازید.
۱. زیتون ها را با دست بچینید
هنگام چیدن زیتون شما باید وسایلی را برای راحتی کارتان با خود به همراه داشته باشید.
هنگام چیدن زیتون باید سعی کنید ابتدا آن دسته از زیتون هایی که قابل دسترس تر هستند را بچینید برای مثال شاخه هایی که به شما نزدیک تر هستند را در دست بگیرید و زیتون ها را از شاخه با کمک دست جدا کنید.
هنگام جدا کردن زیتون ها از درخت یا بوته هایشان بهتر است برای این که دست شما آسیب نبیند از دست کش های مخصوص باغبانی استفاده کنید.شما باید یک ظرف یا سطل برای قرار دادن میوه های چیده شده درآن با خود به همراه ببرید.
 
۲. به وسیله ی یک شئ به درختان ضربه وارد کنید
برای تسریع در انجام کارتان می توانید به کمک یک وسیله بلند مانند چوب یا میله به درختان زیتون ضربه بزنید تا میوه ها به راحتی و با سرعت بالا از درخت جدا شوند، البته باید مواظب باشید که هنگام وارد کردن ضربه به درخت یا شاخه آسیب نرسانید و این کار را به آرامی انجام دهید.
 
البته فراموش نکنید که قبل از این کار حتما باید یک حصیر یا زیرانداز پلاستیکی زیر درخت مورد نظر پهن کنید تا وقتی به درخت ضربه میزنید زیتون ها از آن جداشده و روی زیر انداز بیوفتند، بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که زیتون ها رسیده و مناسب برای استفاده باشند و چه زمانی بهتراز اواخر تابستان و اوایل پاییز برای این کار است.