(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

فواید زیتون سبز

فواید زیتون سبز چیست؟ زیتون سبز چه خواصی دارد؟ زیتون میوه بیضی شکل و کوچک، در گروه drupes و با هسته ای سخت و غیر قابل خوردن است که به صورت سنتی در مدیترانه و کالیفرنیا رشد می کند و به خواص و فواید بی شماری که دارد، شناخته می شود. زیتون ذاتا تلخ بوده و فروشندگان آن را به اصطلاح کنسروی می کنند و تلخی آن را می گیرند تا بتوانید از خوردن آن لذت ببرید.

عطر و طعم خوش، پیچیده و نمکی موجب شده این محصول در سراسر دنیا محبوب شود و همینطور با خواص زیادی که برای سلامتی و درمان بیماری های مختلف دارد مورد توجه قرار بگیرد!

فواید زیتون سبز برای سلامتی

زیتون منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، این میوه خوش طعم و خوش بو شامل ویتامین ای، آهن، مس، کلسیم و سدیم است که برای سلامت بدن حیاتی هستند. در این مطلب قصد داریم درباره فواید زیتون سبز در سلامتی صحبت کنیم. با آیتونا، شرکت بزرگ تولید و فرآوری زیتون با کیفیت به صورت عمده، همراه باشید!

زیتون برای بهبود سلامت پوست و مو

مهم ترین خاصیت زیتون سبز مفید بودن آن در صنعت زیبایی است، خواص بی نظیر زیتون در سلامت پوست و مو موجب شده در لوازم بهداشتی و آرایشی مربوط به پوست مو کاربرد ویژه ای داشته باشد. زیتون از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان غنی بوده که از پوست محافظت می کنند. ویتامین ای موجود در زیتون برای کاهش چین و چروک صورت نیز تاثیرگذار است.

فواید زیتون برای کاهش کلسترول

اسید چرب موجود در زیتون مثل اولئیک اسید و پالمیتولئیک اسید موجب کاهش کلسترول مضر بدن شده و همچنین اچ دی ال را افزایش می دهد. همینطور بهتر است بدانید که چربی های موجود در زیتون جزو چربی های سالم محسوب می شود.

خوردن زیتون موجب کاهش فشار خون می گردد

محققان ثابت کرده اند که افرادی که از زیتون در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، پس از 6 ماه مصرف داروهای کنترل کننده فشار خون را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهند چرا که زیتون در کاهش فشار خون تاثیرات مثبت بسیاری دارد.

با خوردن زیتون به سلامت سیستم گوارش خود کمک می کنید

زیتون در حفظ سلامتی سیستم گوارشی و جلوگیری از بیماری یبوست نیز مفید است. شما اگر یک فنجان زیتون بخورید، 17% از فیبر مورد نیاز روزانه خود را تامین کرده اید.

مصرف زیتون سبز به شما برای کاهش وزن کمک می کند

چربی موجود در زیتون جزو چربی های سالم است که به کاهش وزن کمک می کند. در واقع یکی از فواید زیتون سبز این است که چربی داخل سلول های چربی را تجزیه می کند و موجب آب شدن چربی های شکم می شود. تحقیقات نشان می دهد که اگر ده عدد زیتون قبل از غذا میل کنید، اشتهای شما تا 20% کاهش پیدا می کند.

فواید زیتون ها برای پیشگیری از سرطان ثابت شده است

پیشگیری از سرطان یکی دیگر از مهم ترین فواید زیتون سبز است، در واقع این میوه خوش طعم و پرطرفدار پر از خاصیت های ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است که برای موجب پیشگیری از سرطان می گردد. این را هم در نظر داشته باشید که مصرف زیتون از سرطان سینه، روده بزرگ و معده به صورت قابل توجهی پیشگیری می کند.

جهت بهبود سلامت قلب، زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید

چربی های سالم در زیتون موجب کاهش کلسترول و فشار خون شده و در سلامت قلب تاثیرات بسزایی دارد. کلسترول بالا و رادیکال های آزاد موجب آسیب رگ خونی می شود و همینطور موجب رسوب چربی در عروق و به خطر افتادن سلامت قلب می شود، پس از زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا کلسترول و فشار خون خود را کاهش دهید.

زیتون و درمان عوامل التهابی

در گذشته زیتون برای تهیه داروهای ضد درد استفاده می شد و این موضوع حاکی از این است که زیتون در کاهش دردمی تواند تاثیرگذار باشد؛ شما می توانید جهت کاهش سردرد زیتون مصرف کنید، همچنین باید اشاره کنیم که زیتون سبز در درمان عوامل التهابی هم تاثیرگذار است.

زیتون منبع سرشار از آهن

اگر به صورت روزانه زیتون بخورید، آهن مورد نیاز بدنتان به اندازه زیادی تامین می گردد. زیتون در تولید گلبول های قرمز خون تاثیر دارد و از کم خونی و سرگیجه نیز جلوگیری می کند.

حفظ و بهبود سلامت چشم با مصرف زیتون

مصرف زیتون دید شبانه شما را بهبود می بخشد و همینطور در پیشگیری از آب سیاه نیز مفید می باشد، زیرا زیتون دارای ویتامین آ می باشد که برای حفظ و بهبود سلامت چشم مفید است.

بالارفتن سطح گلوتاتیون خون با زیتون

تحقیقات ثابت کرده خوردن تفاله های گوشتی زیتون موجب افزایش سطح گلوتاتیون خون شده و ترکیبی قوی سرشار از آنتی اکسیدان به وجود می آورد.

زیتون غنی از ویتامین ای است!

زیتون با تولید گلبول های قرمز خون سلامت عروق را بهبود می بخشد زیرا حاوی ویتامین ای بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از وارد شدن صدمه توسط رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری می کند.

زیتون یک آنتی هیستامین طبیعی است

یکی از فواید زیتون سبز به حداقل رساندن آلرژی می باشد. عصاره زیتون مثل آنتی هیستامین عمل کرده و برای کاهش حساسیت در بدن مفید می باشد.

کاهش روند پیری و کمک به کنترل استرس

زیتون سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، از جمله آنتی اکسیدان موجود در زیتون اولئوروپین می باشد. این ترکیب جهت جلوگیری از رادیکال های آزاد تاثیرگذار است و از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

افزایش باروری جزو فواید ناگفته زیتون سبز است

زیتون حاوی چربی های تک اشباع نشده می باشد و جالب است که بدانید افرادی که بدنشان سطح بالایی از چربی های تک اشباع نشده را جذب کرده، شانس موفق تری برای لقاح دارند.

ارتقای سیستم ایمنی بدن تنها با خوردن زیتون سبز

زیتون سرشار از مواد مغذی ضروری و اسیدهای چربی بوده و مانع از التهاب و آسیب بدن می شود. وقتی سیستم ایمنی بدن تقویت شود با باکتری ها و ویروس های بالقوه مبارزه می کند.

جلوگیری از لخته شدن خون

زیتون جاوی ماده ای به نام فنول است که مانع از تشکیل لخته خون در افراد دارای کلسترول بالا می شود.

افزایش و تقویت حافظه

شما می توانید زیتون را به صورت روزانه برای جلوگیری از زوال عقل مصرف کنید. خوردن زیتون به صورت روزانه باعث افزایش و تقویت حافظه تا 25% می شود.

تقویت مفاصل و استخوان

زیتون دارای فواید ضدالتهابی است، همینطور سرشار از ویتامین ای بوده که در کاهش درد مفاصل تاثیراتی دارد.

پیشگیری از زخم معده

آنتی اکسیدان های زیتون با باکتری هایی که موجب تخریب پوشش معده می شوند، مقابله می کند.

مبارزه با بیماری آلزایمر

یکی از بیماری هایی که افراد مسن را درگیر خود می کند آلزایمر می باشد، مواد موجود در زیتون باعث می شود تا تاثیر مثبتی بر روی عملکرد مغز داشته باشد. زیتون می تواند با بیماری آلزایمر مبارزه کند.

تنظیم سطح قند خون

اگر قند یا دیابت دارید حتما از زیتون در کنار غذای خود استفاده کنید؛ مصرف زیتون برای تنظیم قند خون و افراد دیابتی فوق العاده است.

تسریع تولید گلبول های قرمز خون

زیتون بخورید تا کم خونی نگیرید، زیتون در تولید گلبول های قرمز خون مفید است و کمبود آهن در بدن به خاطر کمبود گلبول های قرمز در بدن رخ می دهد که مصرف زیتون از کم خونی و بیماری های ناشی از آن جلوگیری می کند.

پیشگیری از سرطان روده

زیتون سرشار از ویتامین ای بوده و این ویتامی برای مبارزه با سرطان روده به شدت مفید می باشد. اگر می خواهید از این سرطان در امان باشید زیتون بخورید.

 

آیتونا، شرکت بزرگ تولید و پخش زیتون

ایتونا یکی از بزرگ ترین مراکز تولید و فروش زیتون به صورت عمده است، این شرکت با تولید انواع زیتون در تلاش است رضایت شما را در خصوص کیفیت جلب کند، برای همکاری و اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.