(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

فواید زیتون سیاه

فواید زیتون سیاه چیست؟ چرا باید از زیتون سیاه استفاده کنیم؟ فرق زیتون سیاه با زیتون سبز در چه چیزی است؟ زیتون جزو مفیدترین میوه های شناخته شده برای سلامتی بوده و فرق زیتون سبز و زیتون سیاه در زمان چیده شدن آن هاست. زیتون سبز زودتر از درخت برداشت می شود و به اصطلاح خام بوده ولی زیتون سیاه دیرتر و به قولی رسیده است. پس زیتون سبز و سیاه از يک نوع می باشند و تنها تفاوت آن ها در زمان چیدن زیتون است.

طعم زیتون سیاه، تلخ است و برای این كه قابل خوردن شود با کمک روش های مختلفی، شوری آن را می گیرند. از آنجایی كه زیتون سیاه به صورت زیتون شور مصرف می شود باید مراقب مصرف روزانه خود باشید. زیتون شور حاوی 65 درصد سدیم بوده كه برای فشار خون مضر بوده و شما بهتر است پیش از استفاده آن را در آب بیندازید تا از شوری آن بکاهید. این را هم درنظر بگیرید كه در طول روز بیشتر از 10 – 15 عدد زیتون شور استفاده نکنید.

فواید زیتون سیاه برای سلامتی

در ادامه به اصلی ترین خواص زیتون سیاه برای سلامتی اشاره می کنیم:

در بهبود سلامت دستگاه گوارش نقش فوق العاده ای دارد

هر 100 گرم زیتون رسیده، دارای 3 گرم فیبر رژیمی است، پس زیتون سیاه منبع خوبی از فیبر رژیمی است. مصرف روزانه و مجاز فیبر رژیمی، 38 گرم برای مردان و 25 گرم برای زنان تا سن 50 سال می باشد. فیبر محلول می تواند به کاهش کلسترول و گلوکز خون کمک کند و فیبر نامحلول، مدفوع را حجیم کرده و موجب بهبود حرکت مواد در لوله گوارش می گردد. يک رژیم غذایی غنی از فیبر رژیمی به حفظ سلامت روده کمک می کند، قند خون بدن را کنترل می کند، به داشتن وزن سالم کمک کرده و در کاهش کلسترول تاثیرگذار است.

زیتون سیاه غنی از آهن است

بدن برای ساخت هموگلوبین و میوگلوبین به آهن نیاز دارد. آهن، بخش تشکیل دهنده بسیاری از پروتئین های بدن بوده و به ساخت آدنوزین تری فسفات یا ATP – منبع اصلی انرژی بدن – کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند كه هر 100 گرم زیتون رسیده، دارای 3 میلی گرم آهن است. مصرف مجاز روزانه آهن برای مردان بزرگسال 8 میلی گرم و برای زنان بزرگسال، 18 میلی گرم است.

کاهش کلسترول

چربی موجود در زیتون سیاه چربی مضر نیست و می تواند کلسترول بد خون را پایین آورد. زیتون سیاه غنی از ویتامین E بوده و با خواص آنتی اکسیدانی كه دارد می تواند با راديکال های آزاد مبارزه و از بروز بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

کاهش چین و چروک

وجود مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان در زیتون سیاه آن را به يک روش عالی جهت کاهش چین و چروک پوست و اطراف چشم تبدیل کرده بوده و در نتیجه موجب جوان سازی پوست خواهد شد. این موضوع يکی از مهم ترین خواص زیتون سیاه به شمار می رود.

زیتون به سلامت پوست و مو کمک زیادی می کند

يکی دیگر از فواید زیتون سیاه است است كه مقدار زیادی مس، آهن، ویتامین E دارد كه موجب بهبود گردش خون در پوست سر شده و به تقویت فوليکول های مو و افزایش رشد مو ها کمک زیادی می کند. زیتون سیاه دارای مقادیر زیادی ویتامین A بوده كه کمک زیادی به کاهش راديکال های آزاد در پوست کرده و در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست می شود.

تنظیم فشار خون

کافی است 15 برگ زیتون را در آب برای يک ربع بجوشانید. بعد از پخته شدن برگ ها زیر شعله را خاموش و اجازه دهید تا سرد شود. پس از آن به آن چند حبه قند اضافه کنید تا طعم شیرینی بگیرد. از این مایع در طی روز برای دو مرتبه استفاده کنید. طی دوره مصرف این نوشیدنی به مدت 14 روز است. بعد از طی این دوره، به مدت يک هفته مصرف آن را قطع کرده و بعد از آن دوباره به مدت 14 روز مصرف کنید تا فشار خون برای همیشه در حد متعادل بماند.

درمان اسهال

استفاده از زیتون سیاه کمک بسیاری به سلامت روده ها کرده و برای درمان اسهال و پیشگیری از آن هم بسیار مناسب است. اسهال يکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین بیشتر مردم بوده كه با مصرف منظم زیتون می توانید این مشکل را برطرف کنید.

رفع کم خونی

زیتون غنی از مس و آهن بوده كه این دو عنصر برای ساخت گلبول های قرمز لازم بوده و در نتیجه برای درمان کم خونی ضروری بوده و موجب برطرف شدن علائم این بیماری می گردد.

پیشگیری از پوکی استخوان

هم اکنون افراد بسیاری مبتلا به پوکی استخوان هستند كه با توجه تحقیقاتصورت گرفته، وجود ترکیبات فنلی در زیتون سبب تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان ها می شود.

 

آیتونا شرکت بزرگ و مجموعه معتبر تولید و فروش عمده انواع زیتون در تلاش است با بهترین کیفیت و همینطور بسته بندی های جذاب و سرعت ارسال سریع رضایت شما عزیزان را به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات فروش زیتون از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید.