(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

همه چیز درباره روغن زیتون

روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می آید. این درخت اولین بار در كرانه های دریای مدیترانه پرورش پیدا كرد. روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون تولید می كنند كه مقدار بسیاری چربی سیر نشده در اختیار دارد.

همه چیز درباره روغن زیتون - هرچیزی كه باید از روغن زیتون بدانید

روغن زیتون يکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی ما محسوب می شود و علاوه بر طعم و مزه خوبی كه به غذا و انواع سالاد می دهد، خواص بی نظیری هم دارد. در این مطلب با خواص و مزیت، كاربردها و انواع روغن زیتون آشنا می شوید.

فروش و عرضه زیتون درجه يک باغات طارم علیا با بدون واسطه با قیمت مناسب به فروش می رسد همینطور روغن زیتون، زیتون پرورده، بدون هسته و ... به شرط ازمایش با قیمت باور نكردنی به فروش می رسد. شما می ­توانید انواع زیتون را در آیتونا مشاهده كنید و با بهترین قیمت برای خرید آن اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذكر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی كنیم. - مشاوره خرید و تست محصولات در آیتونا کاملا رایگان است!

کشورهای تولید كننده روغن زیتون

اسپانیا تقریبا نیمی از تولید جهانی روغن زیتون را دارد و کشورهای ایتالیا، تونس، یونان و ترکیه هم بعد از اسپانیا در تولید روغن زیتون فعالیت دارند.

بهترین زمان مصرف

روغن زیتون هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می شود. در سوال بهترین زمان روز برای نوشیدن روغن زیتون پاسخ های متفاوتی وجود دارد. بعضی اول صبح را پیشنهاد می كنند. بعضی دیگر به مزیت مصرف روغن زیتون زمان شب قبل از خواب معتقدند. طرفداران صبح می گویند كه خوردن روغن زیتون بكر با معده خالی باعث شروع هضم می شود و جذب بهینه را در سیستم شما آماده می نماید. شما نسبت به اولویت هایی كه دارید تصمیم بگیرید باید شب آن را کمک بگیرید یا صبح.

روغن آووكادو بهتر است یا روغن زیتون؟

هر دو روغن به علت محتوای مشابه اسید اولئيک و يک اسید چرب امگا 9 اشباع نشده، برای سلامت قلب سودمند می باشند. بعلاوه، هر دو باعث سلامت پوست می شوند و به ترمیم زخم کمک می كنند. روغن آووكادو در مقایسه با روغن زیتون دود زیادی دارد، پس امكان دارد برای روش های پخت و پز با گرما مناسب باشد.

روغن زیتون، عصاره میوه زیتون و يکی از پرطرفدارترین روغن های گیاهی می باشد. این روغن نه تنها طعم خوبی دارد، بلكه غنی از خاصیت می باشد. همه چربی هایی كه می خوریم بد نیستند و در واقع باید در برنامه غذایی خود حتما مقداری چربی، بگنجانیم چرا كه چربی ها، کمک مناسبی برای جذب مواد غذایی در بدن می باشند. بعضی چربی ها به سلامت بدن کمک می كنند و بعضی دیگر باعث بیماری می شوند، پس باید نوعی از چربی را انتخاب كنیم كه سلامت بدن را تضمین كند؛ روغن زیتون هم از همین دسته می باشد.

روغن زیتون در آشپزی

روغن زیتون بهترین و سالم ترین روغن برای پخت وپز و آشپزی می باشد. مقدار بالای اسیدهای چرب غیراشباع تک زنجیره ای موجود در روغن زیتون باعث شده تا متخصصان تغذیه این روغن را به عنوان بهترین روغن معرفی كنند. روغن زیتون همان طور كه از نامش پیداست روغن گرفته شده از میوه درخت زیتون می باشد. فرایند این روغن گیری بسیار ساده می باشد.

برای این امر زیتون های نارس را تحت فشار قرار می دهند تا همه روغنشان گرفته شود. اما مهم ترین مسئله اینجبوده كه روغن زیتون دقیقاً آن چیزی نیست كه عموم مردم تصور می كنند. روغن زیتون بر اساس میزان اسیدیته و اسید چرب غیراشباع «اولئيک» درجه بندی می شود. بر این اساس چند نوع روغن زیتون وجود دارد: روغن زیتون فرابكر، روغن زیتون بكر، روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون تصفیه نشده، روغن زیتون معمولی.

چه مقدار مصرف روغن زیتون برای ما مناسب است؟

در منطقه مدیترانه افراد هر روز 1/4 فنجان (60 میلی لیتر) روغن زیتون استفاده می كنند. اگر معده عادت ندارد، باید با مقدار کمتری(يک قاشق غذاخوری) شروع كنید. يک قاشق غذاخوری برای سلامتی شما كافی است، اما برای ناراحتی سیستم گوارشی كافی نیست.

طبع روغن زیتون گرم است یا سرد؟

زیتون يک میوه گرمسیری بوده كه آب و هوای گرم و مرطوب را دوست دارد. جالب است بدانید كه طبع میوه زیتون در صورتی كه كاملا رسیده باشد، گرم می باشد. زیتون اگر كاملا رسیده باشد طبع آن گرم بوده و از نظر خشکی و تری به سمت تعادل میل دارد. ولی زیتون نارس سرد و خشک می باشد. پس روغن زیتون را اگر از زیتون رسیده تهیه كرده باشند، طبیعت گرم و تر دارد.

روغن زیتون تقریبا با همه طبایع جور درمی آید و همه افراد چه زن باشند چه مرد، چه سالمند یا کودک می توانند روغن زیتون مصرف كنند. مادرها می توانند با خیال راحت روغن زیتون را در آشپزی به كار بگیرند و برای همه اعضای خانواده غذایی سالم تهیه كنند. هرچند افرادی با مزاج خیلی گرم نباید در مصرف زیتون و روغن آن زیاده روی كنند.

انواع روغن زیتون را بشناسید:

وقتی به فروشگاه های مختلف سر می زنید می توانید انواع مختلفی از روغن زیتون را بیابید. شورای بین المللی روغن زیتون (IOOC) استانداردی را برای روغن زیتون انتشار داده و در واقع این شورا توضیحاتی مختصر در مورد انواع مختلفی از روغن زیتون آماده كرده كه بعضی از این توضیحات را در ادامه با هم می خوانیم:

  1. روغن زیتون فوق بكر یا فرا بكر (Extra virgin): روغن زیتون فوق بكر نوع قابل مصرف روغن زیتون بوده كه دارای محتوای اسیدی آزاد بوده و تقریبا 0.8 گرم در هر 100 گرم است. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی شود. روغن زیتون خالص یا بكر (virgin): روغن زیتون بكر روغنی بوده كه به طور مكانيکی و فیزيکی آماده می شود. بعد از پردازش معمولا هیچ تغییری در آن صورت نمی گیرد. روغن زیتون بكر قابل مصرف دارای اسید 2 گرم در هر 100 گرم می باشد. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی شود.  
  2. روغن زیتون معمولی: این روغن ترکیبی از روغن زیتون تصفیه می شود و روغن زیتون بكر خوردنی می باشد. محتوای اسید چرب آن يک گرم در 100 گرم می باشد.
  3. روغن مخصوص سوخت و چراغ: این روغن برای مصارف انسانی نیست و تقریبا 3.3 گرم اسید در هر 100 گرم دارد. از این روغن برای مقاصد تصفیه، فنی و روشنایی استفاده می شود.
  4. روغن زیتون خالص یا تصفیه شده: این روغن از تصفیه روغن زیتون بكر به دست می آید.

 

چرا نباید با روغن زیتون بسیار بكر غذا پخت كنیم؟

روغن زیتون دارای نوعی چربی مخصوص و سالم بوده كه کیفیت سودمند خود را در حین پخت هم حفظ می نماید. نکته اصلی این بوده كه بدانید گرم شدن بیش از حد قادر است بر عطر و طعم آن تاثیرات منفی بگذارد. با این حال، روغن زیتون در برابر گرما كاملاً مقاوم بوده و در حین پخت اکسید نمی شود و از بین نمی رود.

روغن زیتون چه ویژگی هایی به خصوصی دارد؟

- میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E روغن زیتون فرابكر از فشار اولیه بر دانه های زیتون تولید می شود و حاوی مواد فعال فراوانی از جمله آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد. ویتامین E هم به عنوان يک آنتی اکسیدان در مبارزه با راديكال های آزاد و پیشگیری از آسیب سلولی نقش دارد.

در نهایت روغن زیتون قادر است نقش تاثیرگذاری در مبارزه با آسیب سلولی داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان را كاهش دهند. محققین به این نهایت رسیده اند كه میزان شیوع سرطان در کشورهای مدیترانه ای کمتر بوده و بر این باورند كه مصرف روغن زیتون قادر است علت این موضوع باشد. همینطور آنتی اکسیدان ها با التهاب مبارزه می كنند و از اکسید شدن کلسترول خون شما هم پیشگیری می كنند. این دو خاصیت به كاهش خطر بیماری های قلبی می انجامد.

- نقطه دود قابل توجه نقطه دود، دمایی بوده كه روغن شروع به تجزیه و تولید دود آشكار می نماید. با رسیدن روغن به نقطه دود، مولکول های چربی تجزیه و به ترکیباتی خطرناک تبدیل می شوند. فرآوری بیشتری كه بر روی روغن زیتون تصفیه شده صورت می گیرد سبب كاهش مواد مغذی و اسیدهای چرب آزاد آن می شود و از طرفی نقطه دود آن را بالا می برد

. نقطه دود روغن زیتون در بازه ای حدود 190-207 در جه سانتی گراد می باشد. توجه به این نکته ضروری بوده كه در طی فرآیند سرخ كردن، نقطه دود كاهش می یابد و اسیدهای چرب آزاد بیشتری تولید می شوند. به همین علت گفته می شود از روغن های سرخ كردنی چند مرتبه استفاده نشود.

- مقاومت نسبت به آسیب اکسیداتیو در فرآیند اکسید شدن، روغن با اکسیژن واكنش نشان می دهد و ترکیبات خطرناک بسیاری را تولید می نماید. این اتفاق حتی در دمای اتاق هم رخ می دهد و يکی از راه های فساد روغن می باشد. از برایی فرآیند اکسید شدن روغن ها، با افزایش دما تسریع می شود. روغن زیتون در طول مواجهه با دمای بالا به علت میزان بالای آنتی اکسیدان ها و میزان کم اسیدهای چرب غیراشباع به خوبی حفظ می شود. پس روغن فرابكر زیتون در فرایند سرخ شدن در دمای بالا مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارد و در سرخ شدن بسیار مقاوم می باشد.

- غنی از چربی های غیراشباع مقاوم به گرما روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب غیراشباع می باشد. برای مثال روغن زیتون حاوی 73% اسید چرب تک غیر اشباع، 11 درصد اسید چرب با چند پیوند دوگانه و 14% اسید چرب اشباع می باشد. در نهایت به طور کلی این روغن حاوی 87% اسید چرب تک غیر اشباع و اشباع مقاوم به حرارت است، در نهایت قابلیت استفاده در پخت و پز با دماهای بالا را دارد.

با این وجود، روغن هایی مثل روغن كانولا كه اسیدهای چرب با چندین پیوند غیراشباع دارند، نسبت به حرارت حساس می باشند و قابلیت استفاده در دمای بالا را ندارند. اسید چرب غالب موجود در روغن زیتون، اسیدچرب امگا 9 به نام اولئيک اسید بوده كه حدود 73% مجموع اسیدهای چرب این روغن را شامل می شود. مطالعات نشان داده اند كه اولئيک اسید در كاهش التهاب و ایجاد اثرات مثبت بر ژن های مرتبط با سرطان نقش دارد.

مزیت روغن زیتون برای سلامت بدن ما

  • روغن زیتون معمولاً برای بیماری های قلبی، کلسترول و فشار خون بالا استفاده می شود.
  • در غذاها، روغن زیتون به عنوان روغن پخت وپز و سالاد استفاده می شود.
  • از روغن زیتون برای تهیه صابون و مواد مرطوب كننده استفاده می شود.
  • روغن زیتون غنی از چربی های اشباع نشده سالم می باشد.
  • روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد.
  • روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد.
  • روغن زیتون امكان دارد به پیشگیری از سکته های مغزی کمک نماید.
  • روغن زیتون از ایجاد بیماری های قلبی پیشگیری می نماید.
  • روغن زیتون از ایجاد بیماری آلزایمر پیشگیری می نماید.
  • روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کم می كند.
  • آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون دارای خاصیت ضدسرطانی می باشند.
  • روغن زیتون قادر است به درمان آرتریت روماتوئید کمک نماید.
  • روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی می باشد.
  • روغن زیتون تولید اسید معده را کم می كند. این كاهش قادر است به كاهش علائم متداول در دل درد و ریفلاکس اسید کمک نماید.
  • روغن زیتون غنی از ویتامین E و ویتامین K بوده كه هر دو برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری می باشند.

مزیت روغن زیتون برای سلامت بدن با توضیحات مهم آن

روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین K و E بوده و مواد مغذی زیادی دارد. روغن زیتون حاوی چربی های تک اشباع شده مثل اسید اولئيک و اسید پالمیتولئيک بوده كه حدود 10 گرم از 14 گرم اسیدهای چرب موجود در این روغن را تشکیل می دهند. روغن زیتون عاری از كربوهیدرات و کلسترول بوده و به همین علت، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کم می كند. میزان كالری این روغن مشابه روغن كانولا یا كره بوده و در يک قاشق غذاخوری روغن زیتون، حدود 120 كالری وجود دارد.

كنترل دیابت نوع 2

دکتر لوكاس شویینگ شَکِل و تیمش از موسسه آلمانی تغذیه (German Institute of Human Nutrition)، تحقیقی درباره تاثیرات روغن زیتون در درمان دیابت نوع 2 انجام دادند. این تحقیق نشان داد كه استفاده از این روغن در برنامه غذایی روزانه، قادر است در پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 تاثیرگذار باشد.

كاهش سطح کلسترول خون

تحقیق انجام گرفته توسط موسسه سلامت عمومی دانشگاه هاروارد (Harvard School of Public Health) و دانشگاه های دیگر نشان می دهد كه روغن زیتون بسیار خالص احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کم می كند. کلسترول LDL، نوع بد کلسترول بوده و احتمال ابتلا به سکته قلبی و بیماری های قلبی و ریوی را بالا می برد.

روغن زیتون بسیار خالص دارای 40 ماده شیمیایی آنتی اکسیدان بوده و به كاهش تاثیرات اکسیداسیون کلسترول LDL و همینطور كاهش میزان کلسترول HDL کمک می نماید. روغن زیتون طبیعی حاوی 70% اسیدهای چرب تک اشباع نشده می باشد. در نهایت، تجمع کلسترول خون و بیماری های قلبی را کم می كند.

كاهش وزن با مصرف روغن زیتون

متخصصان دارویی می گویند اسیدهای چرب تک اشباع نشده موجود در روغن زیتون باعث افزایش وزن نمی شوند. تحقیقات انجام گرفته روی روغن زیتون به نتایج مثبتی در رابطه با كاهش وزن دست یافتند؛ چرا كه این روغن حاوی چربی های سالم بوده و جایگزینی مناسب برای كره و روغن های دیگری كه حاوی كالری می باشند، به شمار می رود.

روغن زیتون و بهبود گوارش

روغن زیتون به گوارش و هضم غذا کمک می نماید. از آن به عنوان روغن دارویی برای پاکسازی دستگاه گوارش و بهبود حركات روده استفاده می شود.

روغن زیتون و پیشگیری از التهاب

روغن زیتون غنی از پلی فنول بوده كه دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتری می باشد. در نهایت، استفاده از آن از رشد باکتری های بیماری زا پیشگیری می كند و در تسکین التهاب تاثیرگذار می باشد.

پیشگیری از پیری زودرس

روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان بوده و سرعت فرایند طبیعی پیری بدن را کم می كند. از این روغن در محصولات آرایشی و داروهای طبیعی گیاهی استفاده می شود و درخشندگی طبیعی به پوست می بخشد.

پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا

استفاده از این روغن به علت خاصیت ملین آن، در پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا سودمند می باشد. اکثر افرادی كه در حال پاکسازی کیسه صفرا می باشند از این روغن استفاده می كنند.

روغن زیتون و كاهش فشار خون

تحقیقی كه اخیراً انجام گرفته است بیان می كند كه رژیم غذایی مدیترانه ای شامل غذاهایی با چربی اشباع نشده (كه در روغن زیتون و آجیل وجود دارد)، نیتریت و نیترات (كه در گیاهان سبز رنگ وجود دارد) بوده كه از بدن در مقابل فشار خون محافظت می كنند.

با توجه به طعم، رایحه، میزان اسیدی بودن و رنگ، انواع مختلفی روغن زیتون وجود دارند. پیشنهاد می شود روغن مناسبی را برای آشپزی یا خواص دارویی خریداری نمایید.

تقویت دیواره سلول ها

با توجه به بررسی های انجام شده روغن زیتون حاوی پلی فنول بوده كه در ایجاد دیواره های سلولی محکم تاثیرگذار می باشد. همینطور این ماده قابلیت ارتجاعی دیواره رگ ها را افزایش داده و از بدن در مقابل بسیاری از مشکلات قلبی حفاظت به عمل می آورد.

كاهش خطر ابتلا به سرطان

گفته می شود كه روغن زیتون از بدن در مقابل سرطان، مخصوصا سرطان روده حفاظت به عمل می آورد. تحقیق پزشکی كه در دانشگاه آکسفورد انجام گرفت، به نتایج مثبتی دست یافت و نشان داد كه ماهیت اسیدی این روغن قادر است از ایجاد سرطان مقعد و روده پیشگیری نماید.

يک تحقیق دیگر هم تاثیرات روغن زیتون را تایید می كند و عنوان می كند كه این روغن در درمان سرطان سینه هم تاثیرات زیادی دارد. هیدروکسی تروسول ، يکی از عناصر عمده تشکیل دهنده این روغن بوده و احتمال می رود از ایجاد سرطان سینه در زنان یائسه پیشگیری نماید.

روغن زیتون و درمان کبد چرب

روغن زیتون غنی از اسید های چرب امگا 3 می باشد. این روغن در مقایسه با دیگر روغن ها نظیر مارگارین و كره سالم تر می باشد. تحقیقات نشان داده كه روغن زیتون برای كاهش سطح آنزیم های کبدی و كنترل وزن سودمند می باشد.

دیگر خواص روغن زیتون برای سلامت بدن

روغن زیتون باعث بهبود گوارش، رشد و تقویت استخوان ها و رشد مغزی در کودكان می شود. این روغن منبع فوق العاده ای از ویتامین E بوده كه برای افراد مسن بسیار پرسود می باشد.

مزیت روغن زیتون برای سلامت مو

هزاران سال بوده كه از روغن زیتون برای موها استفاده می شود. باید با در دست بودن مدارکی از اثربخشی اش، آن را به رژیم غذایی اضافه كنید. مزیت عمده روغن زیتون برای مو عبارت هستند از پیشگیری شوره سر، از میان بردن موخوره، افزایش درخشندگی، تحريک رشد مو و موارد دیگر. استفاده از روغن زیتون برای موها، به علت ویتامین ها، آنتی اکسیدان های متنوع و مواد فعالش، قادر است مزیت بسیار زیادی داشته باشد.

درمان مو خوره

روغن زیتون به سرعت قادر است انتهای مو را كه به علت آسیب یا ضعیف بودن مو چند شاخه شده است، درمان نماید. اگر به طور مرتب از روغن زیتون کمک بگیرید، ظاهر کلی و نرمی موها بهبود خواهد یافت.

کمک به رشد مو

ماهیت تحريک كنندگی آنتی اکسیدان های روغن زیتون به نابود كردن التهاب مزمن فوليکول ها و افزایش رشد موی سر کمک می نماید.

درمان شوره سر

ماهیت ضد التهابی روغن زیتون مخصوصا وقتی با مواد حامل یا روغن همراه شود، آن را به درمانی فوق العاده برای شوره سر تبدیل می كند و قادر است از ایجاد شوره سر پیشگیری می كند و پوست ملتهب را آرام نماید.

تقویت كننده مو

اگر ریزش مو دارید، از ماسک موی روغن زیتون کمک بگیرید. این ماسک، موها را تقویت كرده، باعث سلامت فوليکول ها می شود و ریزش مو را کم می كند.

درخشندگی و ترکیب

داشتن موهای چرب خوب نیست، اما استفاده از روغن زیتون قادر است ویتامین E مورد نیاز مو را آماده كند و در نهایت باعث ظاهر مناسب و درخشندگی مو می شود. همینطور، حجم مو افزایش یافته و موها نرم تر از گذشته خواهند شد.

بهترین روغن زیتون برای رشد مو

امكان دارد بعضی از انواع روغن زیتون هایی كه به صورت شیمیایی تغییر می كنند، برای مومناسب نباشند، مخصوصا اگر مو آسیب دیده یا نازک باشد. به همین علت، بهترین گزینه استفاده از روغن زیتون خالص است؛ چرا كه این روغن، كاملاً خالص بوده و تحت هیچ فرایند شیمیایی قرار نگرفته می باشد.

مواد موجود در این روغن ها مشابه مواد مغذی خالص زیتون بوده و بالاترین میزان مواد مغذی را برای فوليکول ها و منافذ آماده می نماید. عمدتاً از روغن زیتون به عنوان ماسک مو، نرم كننده و یا لایه بردار ضد التهاب استفاده می شود. کمک گرفتن از روغن زیتون به عنوان ماسک مو

  • سفیده تخم مرغ را جدا می كند و آن را خوب به هم بزنید.
  • نصف فنجان روغن زیتون را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط كنید.
  • مواد را به خوبی به هم زده و سپس از ریشه تا انتهای مو بزنید.
  • موها را پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه با آب گرم بشویید و در صورت امكان خشک كنید.

کمک گرفتن از روغن زیتون به عنوان نرم كننده

  • 1⁄4 فنجان مایونز را در ظرفی کوچک بریزید.
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون به آن اضافه می كند و آن ها را به خوبی مخلوط كنید.
  • موها را شسته و سپس مخلوط حاصل را به موها بزنید.
  • با استنفاده از يک شانه، موها را شانه كنید.
  • موها را با يک کلاه حمام بپوشانید.
  • يک حوله را به مدت 2 دقیقه گرم می كند و دور موهایتان بپیچید.
  • پس از گذشت 30 دقیقه، موها را با آب گرم بشویید.

 

فواید بی شمار روغن زیتون در سلامت بدن و زیبایی

استفاده از روغن زیتون به هزاران سال پیش برمی گردد. روغن زیتون در مقایسه با محصولات آرایشی مدرن، مزیت سلامتی بالایی دارد. این روغن به علت وجود آنتی اکسیدان های ضد پیری، در بهبود رنگ پوست، نابود كردن چین و چروک، محافظت در مقابل سرطان پوست و نرم كنندگی پوست تاثیرگذار می باشد.

مرطوب كننده پوست

روغن زیتون يک نرم كننده بسیار عالی به شمار می رود و برای درمان خشکی پوست بسیار پیشنهاد شده است؛ چرا كه قادر است تا اعماق پوست نفوذ می كند و مواد مغذی مهم مثل ویتامین E و A را به سطوح سلول های پوستی كه به آن نیاز دارند، برساند. این امر سبب می شود كه رطوبت پوست تنظیم و احساس سلامتی پیدا كنید و همچنین پوستی سالم تر داشته باشید.

پاک كننده آرایش چشم

پاک نكردن آرایش چشم باعث ایجاد جوش یا التهاب می شود، اما پاک كردن این آرایش کمی دشوار بوده و امكان دارد به پوست آسیب وارد شود. با افزودن کمی روغن زیتون به پنبه می توانید اسان تر و بدون نیاز به فشردن پنبه روی پوست و آسیب وارد كردن به آن، آرایش خود را پاک كنید.

درمان چین و چروک های پوست

ترکیبات پلی فنوليک وجود داشته در زیتون و روغن آن، به كاهش میزان اکسیداسیون بدن کمک می كند كه این فرایند اکسید شدن، مثل التهابات مزمنی بوده كه باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند. این آنتی اکسیدان ها، راديكال های آزاد را یافته و آن ها را خنثی می سازند؛ در نهایت سبب می شوند احساس جوانی داشته و جوان به نظر برسید. همینطور این آنتی اکسیدان ها پوست را سفت می كند و قابلیت ارتجاعی آن را بالا می برند.

رنگ چهره

روغن زیتون قادر است بر رنگ پوست تاثیراتی داشته باشد؛ پس استفاده مرتب از آن برای افرادی كه می خواهند رنگ پوست متعادلی داشته باشند، به وفور پیشنهاد می شود. روغن زیتون قادر است جریان خون را وضعیت بهتری بخشیده و سموم را از نابود نماید. در واقع، روغن زیتون کیفیت و سلامتی پوست همه بدن را بهبود می بخشد.

آنتی باکتری

پوست، بزرگترین اندام بدن بوده و در معرض انواع بسیاری از عوامل بیماری زا قرار دارد. با زدن روغن زیتون به بدن، فعالیت های طبیعی آنتی باکتری های این روغن باعث بهبود سیستم ایمنی می شود و از بدن در مقابل بسیاری از این عوامل بیماری زا حفاظت به عمل می آورد.

نابود كردن التهاب

زنان و مردان بسیاری پس از اصلاح موها، التهاباتی را در نواحی حساس بدن تجربه می كنند. استفاده از مقدار کمی روغن زیتون قادر است به سرعت این التهابات و زخم ها را تسکین داده و فرایند بهبود آن ها را سرعت ببخشد.

محافظت در برابر آفتاب

مطالعات نشان می دهند كه روغن زیتون می تواند با مبارزه با فرایند اکسید شدن و تغییر ناگهانی و بالقوه سلولی، آسیب اشعه های فرابنفش خورشید را بر روی پوست کم نماید. این روغن قادر است از آفتاب سوختگی محافظت می كند و تاثیرات آن را درمان نماید. این خصوصیت، روغن زیتون را به جایگزین مناسبی برای كرم های ضد آفتاب تبدیل می سازد.  

فروش فله و عمده انواع زیتون و روغن آن، در ایتونا به بهترین شکل ممكن و زیر نظر متخصصان این امر صورت می گیرد. برای دریافت جزئیات دقیق تر تماس بگیرید. در تماس تلفنی به کلیه سوالات شما اعم از روند خرید، ارسال محصول و پرداخت و حتی تست محصولات ارائه می گردد. در كنار شما هستیم تا بهترین ها را در اختیار داشته باشید!