(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

زیتون و کبد چرب

زیتون می تواند به سم زدایی از بدن خیلی کمک کند. سم زدایی از قسمت های مهم از جمله خواص زیتون برای کبد یکی از ویژگی های مثبت زیتون است. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که اگر به دنبال سلامتی کبد خود هستید، حتما زیتون را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بیماری های مزمن کبدی یکی از مشکلاتی است که در هر سنی می تواند گریبان گیر شما شود و مشکلاتی را ایجاد کند. استفاده از زیتون می تواند یکی از روش های آسان برای جلوگیری از بروز اسن مشکلات باشد. در اینجا می خواهیم مشخص کنیم که چگونه استفاده از خواص زیتون برای کبد می تواند سریع و آسان اتفاق بیافتد.

فروش و عرضه زیتون درجه يک باغات طارم علیا با بدون واسطه با قیمت مناسب به فروش می رسد همینطور روغن زیتون، زیتون پرورده، بدون هسته و ... به شرط ازمایش با قیمت باور نكردنی به فروش می رسد. شما می ­توانید انواع زیتون را در آیتونا مشاهده كنید و با بهترین قیمت برای خرید آن اقدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذكر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی كنیم. - مشاوره خرید و تست محصولات در آیتونا کاملا رایگان است!

خواص زیتون برای درمان مشکلات کبدی

درمان بیماری کبد چرب شامل رژیم غذایی، ورزش و تجویز داروهای مختلف (اورزودوکسی کولیک اسید، ویتامین E، پنتوکسی فیلین و غیره) است. در رابطه‌ با رژیم غذایی، ثابت شده است که زیتون و روغن زیتون می‌تواند تأثیر مفیدی داشته باشد. مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف زیتون و روغن زیتون می‌تواند به طور قابل‌توجهی رسوب چربی در کبد را کاهش دهد. در یک مطالعه اخیر، روغن زیتون در رژیم غذایی ۳۲ بیمار مبتلا به کبد چرب به مدت ۱۲ هفته و مقایسه با ۳۴ بیمار دیگر که روغن آفتاب‌گردان مصرف کرده بودند، قرار گرفت.

در بیمارانی که رژیم غذایی آنها حاوی زیتون و روغن آن بود، کاهش بیشتری در چربی کبد و درصد چربی بدن نسبت به افرادی که روغن آفتاب‌گردان دریافت کردند، مشاهده شد. مطالعات دیگر اثر مشابهی را هنگام مقایسه روغن زیتون با انواع دیگر روغن‌ها (مانند روغن سویا) نشان داده‌اند. از سوی دیگر، مطالعه دیگری شامل ۴۳ بیمار مبتلا به بیماری کبد چرب بود که به دو گروه تقسیم شدند و از یک رژیم کم کالری با یا بدون روغن زیتون (۳ قاشق غذاخوری روغن در روز همراه با رژیم) پیروی کردند. در بیمارانی که روغن زیتون مصرف کردند کاهش معنی‌داری در ترانس‌آمینازها و وزن (میانگین ۳٫۴۵ کیلوگرم) نسبت به گروه کنترل مشاهده شد.

علاوه بر این، نشان‌ داده‌ شده است که روغن زیتون می‌تواند اثرات سودمند غیرمستقیم بر روی سیستم عروقی (شریان‌ها و غیره) داشته باشد، زیرا سطوح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد بدون اینکه بر سطوح خوب (HDL) تأثیر بگذارد. همچنین چندین مطالعه نشان داده‌اند که نوشیدن سه فنجان قهوه در روز می‌تواند برای جلوگیری از پیشرفت کبد چرب به یک بیماری جدی‌تر کبدی (سیروز کبدی) مفید باشد. به طور خلاصه، رژیم غذایی برای کبد چرب باید شامل مصرف روغن زیتون و قهوه باشد؛ زیرا برای کنترل این بیماری مفید هستند. هم چنین این موضوع از خواص زیتون برای قلب نیز است که قبلا در مورد آن به طور مفصل صحبت کرده ایم.

ترکیب زیتون و آب‌لیمو برای پاک‌سازی کبد

بیشتر فعالیت‌های بیولوژیکی بدن در کبد انجام می‌گیرد و این عضو وظایف بسیاری را برعهده دارد. دفع باکتری‌ها و سموم بدن از جمله وظایف این عضو مهم است. زیتون به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی می‌تواند به بهبود فعالیت‌های کبد کمک کند. کبد درصورتی‌که سالم باشد و به‌درستی کار کند می‌تواند میزان متابولیسم بدن را تنظیم کند. درصورتی‌که شما جزو افرادی هستید که از بیماری‌های کبد رنج می‌برید می‌توان از زیتون و یا روغن آن برای بهبود کبد و پاک‌سازی آن استفاده کنید. اما قبل از هر اقدامی بهتر از تغذیه خود را کنترل کنید و از خوردن غذاهای چرب و با چربی اشباع بپرهیزید. میزان مصرف قند را کاهش دهید و از استعمال دخانیات خودداری کنید.

برای پاک‌سازی کبد شما می‌توانید از ترکیب زیتون با آب‌لیمو کمک بگیرید. حتی می‌توانید از روغن زیتون هم استفاده کنید. می‌توانید یک قاشق روغن زیتون خالص را با یک قاشق آب‌لیمو ترکیب کنید و قبل از صبحانه به‌صورت ناشتا مصرف کنید. این یک راه بسیار مؤثر برای جلوگیری از تجمع چربی در کبد است. این ترکیب بدن شما را از انواع بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مصون می‌دارد. استفاده از زیتون برای برطرف‌کردن مشکلات گوارشی مخصوصاً مشکلات کبدی یکسری اصول دارد و افراط در این زمینه ممکن است باعث آسیب به سایر قسمت‌های بدن شما مانند معده شود. پس سعی کنید این ترکیب را به‌اندازه مصرف کنید.