(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

چه زمانی تاثیر روغن زیتون بر فشار خون مشهود است؟

 
شاید تصور کنید که به صِرف استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی، آن هم به هر شکلی، می‌توانید امیدوار باشید که از تاثیر روغن زیتون بر تنظیم فشار خون بهره ببرید؛ اما چنین نیست،

بگذارید ابتدا آیتونا زیتون را به شما معرفی کنیم. آیتونا زیتون مرکز فروش عمده زیتون بسته بندی شده و باز، فروشگاه حرفه ای روغن زیتون و ... آماده همکاری با مراکز مختلف برای ارائه خدمات فروش خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها، نحوه بسته بندی، روند ثبت سفارش و ارسال از طریق شماره تماس 09395599542 تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت با کیفیت ترین زیتون طارم را تحویل بگیرید.

شاید تصور کنید که به صِرف استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی، آن هم به هر شکلی، می‌توانید امیدوار باشید که از تاثیر روغن زیتون بر تنظیم فشار خون بهره ببرید؛ اما چنین نیست. زمانی روغن زیتون می‌تواند  کاهش فشار خون کمک کند که حرارت زیادی نبیند. در صورت مجاورت روغن زیتون با دمای بالا، این روغن کارآیی مطلوب و موثر خود را از دست خواهد داد.

 
علاوه بر این، مصرف روغن زیتون تنها بخشی از فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. باید توجه داشته باشید که پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از سبزی‌ها و مواد معدنی، به همراه انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی و در یک کلام انتخاب و پیگیری یک شیوه صحیح زندگی می‌تواند تاثیر روغن زیتون بر فشار خون را به طرز چشم‌گیری بالا ببرد.
 

میزان مصرف مناسب روغن زیتون برای کاهش فشار خون

 
به گفته کارشناسان و متخصصان به صورت متوسط، مصرف ۱/۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون می‌تواند به کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی کمک کند.
 
بر اساس تحقیقات و تجزیه و تحلیل داده‌های غذایی از سال ۱۹۹۰ تاکنون، مصرف نصف قاشق روغن زیتون تا ۱۵ درصد از بیماری‌های قلبی عروقی و ۲۱ درصد خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد. البته برای افرادی که تحت نظر پزشک هستند، این میزان باید با مشورت و تایید پزشک مصرف شود.
 
 

به جز روغن زیتون، چه روغن هایی برای فشار خون بالا خوب است؟

 
بر اساس یافته‌های انجمن قلب آمریکا، افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند، باید به غذاهای کم‌چرب و کم‌سدیم روی بیاورند. برای این افراد روغن‌های جامد که سطح بالایی از چربی‌های اشباع را در خود جای داده‌اند، ممنوع است و زنگ خطر را در آن‌ ها به صدا در می‌آورد. به بیماران دچار فشار خون بالا توصیه می‌شود که در پخت و پز مواد غذایی خود از روغن‌های زیر استفاده کنند:
 
روغن بادام زمینی: این روغن علاوه بر کاهش فشار خون به کاهش وزن هم کمک می‌کند. چربی‌های غیر اشباع موجود در روغن بادام زمینی آن را به گزینه ای مناسب برای پخت و پز تبدیل کرده است.
 
روغن کلزا: این روغن، کمترین میزان چربی‌های اشباع را دارد و استفاده از آن باعث جلوگیری از تغییر طعم و رنگ غذا بعد از پخت یا سرخ کردن خواهد شد.
 
روغن سویا: روغن سویا مایع، بهتر از روغن سویا جامد است و انتخاب سالم‌تری حساب می‌شود. برای سرخ کردن با دمای پایین هم می‌توانید از این روغن بهره ببرید.
 
روغن زیتون: روغن زیتون بکر و کمتر فرآوری شده برای مبتلایان به فشار خون یکی از بهترین گزینه‌هاست. این روغن ۷۴ درصد چربی اشباع نشده دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
 
روغن آفتابگردان: در روغن آفتابگردان، میزان ویتامین ‌E در بالاترین سطح قرار دارد. این ویتامین در کاهش فشار خون و تعادل هورمون ها، نقش پررنگی ایفا می‌کند. مصرف روزنه ۱۵ میلی‌گرم روغن آفتابگردان در رژیم غذایی می‌تواند به سلامت قلب کمک قابل توجهی کند