(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

درخت زیتون

زیتون که در زبان انگلیسی آن را با نام Olive می شناسند 20 گونه متفاوت دارد و از درختان کوچکی از خانواده زیتونیان حاصل می شود. زیتون از تیره گیاهان گلدار است. درخت زیتون همیشه سبز است و عمر زیادی دارد و می توان آن را دارای عمر جاویدان هم دانست زیرا با از بین رفتن ریشه آن، دوباره توسط پاجوش ها احیا می شود.

 

 آیتونا زیتون مرکز فروش عمده زیتون بسته بندی شده و باز، فروشگاه حرفه ای روغن زیتون،زیتون پرورده و ترشیجات آماده همکاری با مراکز مختلف برای ارائه خدمات فروش خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها، نحوه بسته بندی، روند ثبت سفارش و ارسال از طریق فروشگاه آنلاین آیتونا شماره تماس 09395599542 تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت با کیفیت ترین زیتون طارم را تحویل بگیرید.
زیتون پرورده یک پیش غذای بسیار غنی است زیرا حاوی تمام فواید زیتون ، گردو ، انار و سیر است و بسیاری از افراد به دلیل استفاده در رژیم های غذایی آن را می خورند.

آب و هوای مناسب درخت زیتون کدام است:

 

درخت زیتون سازگاری خوبی با اقلیم های مدیترانه ای و شبه مدیترانه ای دارد. بهترین رشد درخت زیتون در مناطقی است که زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک و طولانی دارند. گیاهان جوان تر زیتون تحمل کمتری نسبت به سرما و یخبندان دارند این درختان دمای منهای 9 درجه را می توانند تحمل کنند که این میزان برای درختان بالغ منهای 12 درجه است.

 

 

خاک مناسب برای درخت زیتون چیست:

 

خاک مناسب زیتون، خاک های قلیایی هستند. خاک های لومی شنی هم می توانند شرایط خوبی را برای رشد مطلوب زیتون فراهم کنند. عمیق بودن خاک هم تاثیر مثبتی بر رشد زیتون دارد. زیتون به شوری خاک مقاومت متعادلی دارد (3 گرم در هر لیتر را تحمل می کند)

 

هرس و آبیاری درخت زیتون:

 

در چهار سال نخست شاخه های جانبی که اندازه ای کمتر از 90 سانتی متر دارند باید هرس شوند. خاک مرطوب نگهداری می شود اما آبیاری بیش از حد می تواند به درخت آسیب برساند. درختان بالغ تحمل خشکی را دارند اما درختان جوانتر به آب و نور

کافی نیاز دارند.