(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

خواص زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون برای پوست یک غذای اصلی است که به دلیل فواید سلامتی بیشماری که دارد، زیاد از آن استفاده می‌شود. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث رطوبت‌رسانی به پوست شده و اثرات ضد پیری روی پوست دارد. از روغن زیتون می‌توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از محصولات مراقبت از پوست مانند پاک‌ کننده‌ های صورت یا لوسیون‌ های روی پوست استفاده کرد.

 

اگر می‌خواهید در مورد فواید روغن زیتون و اثرات آن روی پوست و صورت بیشتر بدانید، این مقاله را دنبال کنید تا اطلاعات بیشماری در مورد خواص اعجاب‌انگیز روغن زیتون به دست آورید.

 آیتونا زیتون مرکز فروش عمده زیتون بسته بندی شده و باز، فروشگاه حرفه ای روغن زیتون،زیتون پرورده و ترشیجات آماده همکاری با مراکز مختلف برای ارائه خدمات فروش خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها، نحوه بسته بندی، روند ثبت سفارش و ارسال از طریق فروشگاه آنلاین آیتونا شماره تماس 09395599542 تماس بگیرید. در کنار شما هستیم تا با بهترین قیمت با کیفیت ترین زیتون طارم را تحویل بگیرید.
زیتون پرورده یک پیش غذای بسیار غنی است زیرا حاوی تمام فواید زیتون ، گردو ، انار و سیر است و بسیاری از افراد به دلیل استفاده در رژیم های غذایی آن را می خورند.

روغن زیتون چیست؟

 

روغن زیتون نوعی روغن حاوی مواد مغذی است که از فشرده کردن دانه‌های زیتون به دست می‌آید. این ماده سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها است که اگر مستقیما روی پوست استفاده شود، بسیار مفید است.

 

از آنجایی که روغن زیتون به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند، می‌توان از آن برای مرطوب کردن بیشتر پوست و درمان پوست خشک استفاده کرد. محصولات زیبایی زیادی وجود دارند که به دلیل خواص سرشار روغن زیتون، این ماده را به محصولات خود اضافه کرده‌اند.

 

خواص روغن زیتون برای پوست

 

روغن زیتون مملو از ویتامین‌ها، چربی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های سالم است و این مواد می‌توانند به داشتن پوستی سالم‌تر کمک کنند. روغن زیتون رطوبت پوست را محبوس کرده و باعث آبرسانی به پوست می‌شود. البته آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شوند.

 

به طور کلی فواید روغن زیتون برای پوست زیر شامل موارد زیر هستند:

 

پوست را مرطوب می‌کند.علائم پیری را کاهش می‌دهد.با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند.کلاژن‌های پوست را افزایش می‌دهد.پوست را تمیز می‌کند.آکنه را کاهش می‌دهد.باعث بهبود زخم می‌شود.باعث از بین رفتن التهاب و آفتاب سوختگی می‌شود.از زخم‌های که در اثر اصطکاک و فشار به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند.روغن زیتون برای پوست خشک

 

همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم، روغن زیتون باعث رفع خشکی پوست شده و آن را هیدراته نگه می‌دارد.

 

روغن زیتون برای درمان اگزما

 

از آنجایی که روغن زیتون خواص آنتی اکسیدانی و البته مواد مغذی زیادی دارد، به راحتی باعث ترمیم سلول‌های پوست شده و اگزما و زخم‌های مزمن را درمان می‌کند.

 

روغن زیتون برای پوست چرب

 

یکی دیگر از خواص روغن زیتون، کنترل میزان چربی پوست است. اگر پوستی چرب و جوش دار دارید، با استفاده از روغن زیتون می‌توانید جوش و آکنه حاصل از چربی پوست را به مرور زمان درمان کنید.

 

روغن زیتون برای پوست نوزاد

 

پوست نوزاد بسیار ظریف و لطیف است. بعد از حمام دادن نوزاد، به راحتی می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید و پوست نوزاد را هیدراته نگه دارید. البته برای درمان زخم و التهاب‌های ناحیه زیر پوشک نوزاد نیز می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

 

روغن زیتون برای پوست در بارداری

 

یکی دیگر از فواید روغن زیتون برای زنان باردار است. از آنجایی که پوست شکم زنان حامله با توجه به رشد جنین و بزرگ‌تر شدن نوزاد ترک می‌خورد، لذا استفاده از روغن زیتون در این زمان بسیار مفید است، چرا که باعث می‌شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کرده و ترک نخورد.

 

چگونه از روغن زیتون برای پوست استفاده کنیم؟

 

برای اینکه از روغن زیتون استفاده کنید، هم می‌توانید این روغن طبیعی را مستقیم روی پوست خود بمالید و هم می‌توانید از سایر محصولات ساخته شده از روغن زیتون نظیر کرم دست و ناخن زیتون، کرم مرطوب‌ کننده زیتون، ماسک موی زیتون و… استفاده کنید.

 

گلاب و روغن زیتون برای پوست

 

یکی از ترکیبات بسیار موثر برای پوست، ترکیب روغن زیتون و گلاب است. اگر می‌خواهید که پوستی شفاف و بدون لک

پیدا کنید، روزانه از این ترکیب استفاده کنید.