(آیتونا یه خوشمزه سالم)
12 تیر

بهترین زمان مصرف زیتون

بهترین زمان مصرف زیتون چیست؟ چه زمانی زیتون بخوریم؟ بهترین موقع خوردن زیتون چه زمانی است؟ در صورتی که عاشق زیتون هستید و می خواهید از این موضوع در سلامت خود استفاده کنید با ما همراه باشید. بارها شنیده اید که قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغ بزرگی است که درختانی میوه بسیار در خود جای داده است. همینطور در این کتاب آسمانی به میوه های زیادی اشاره شده که با تحقیق و بررسی ها متوجه شده اند برای بدن فواید زیادی به همراه دارند.

این روزها با گسترش جمعیت و افزایش عموم بیماری ها هم بیشتر شده اند و یک راه نجات انسان از بیماری هایی که او را تهدید می کنند، داشتن شناخت کاملی از طبیعت و آشنا بودن با خاصیت های گیاهان و میوه ها می باشد.

از مهم ترین میوه هایی که در قرآن از طریق خداوند متعال به آن به صورت مستقیم اشاره شده، می توان به انجیر و زیتون اشاره نمود که به تازگی گروه بررسی و تحقیق دانشمندان بزرگ، به فواید بی نظیر مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون پی برده اند. بهترین زمان مصرف زیتون

بعد از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام نمود که خدای بزرگ در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن ذکر شده، رییس این گروه به جمع مسلمانان گروید. حالا که متوجه خاصیت بی نظیر زیتون شده اید در ادامه به بهترین زمان مصرف زیتون اشاره می کنیم. با آیتونا شرکت بزرگ فروش زیتون به صورت فله، بسته بندی شده و ... همراه باشید.

بازدید از فروشگاه آیتونا - خرید زیتون - فروش زیتون

ایتونا، مجموعه قدرتمندی است که سالهاست در عرصه فروش زیتون در انواع مختلف فعالیت کرده و جهت سهولت دسترسی مشتریان به خدمات افدام به ایجاد سایت کرده تا با کمک آن بتوانید بهتر با ما در ارتباط باشید. برای خرید بهترین زیتون - زیتون بی هسته - زیتون شور - زیتون سیاه - زیتون پرورده - روغن زیتون و ... از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید؛ کارشناسان کلیه موارد مربوط به روند خرید و ارسال محصولات را برای شما مشتریان عزیز شرح می دهند.

بهترین زمان مصرف زیتون

بهترین زمان مصرف زیتون چیست؟ کی زیتون بخوریم؟

زیتون را بهتر است در کنار غذا میل کرد تا ترکیباتی که دارد بهتر و سریع تر جذب بدن گردد و آثار مغذی آن ها را شاهد باشیم. زیتون و سبزی خوردن، تنها مواردی می باشند که استفاده از آن ها همراه با غذا، به صورت عمومی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

ماده مؤثره زیتون، ترکیبات فنلی بوده که در زیتون سبز به فراوانی یافت می شود. این ترکیب ضروری جزو پر اهمیت ترین خاصیت های زیتون بوده و در همه محصولات تولید شده مجموعه آیتونا وجود دارد.

بخش دیگری از خاصیت های زیتون مثل آثار ضد دیابت، ضد سرطان، ضد میکروب، کم کردن فشار خون، حفاظت از قلب و عروق و فعالیت آنتی اکسیدانی آن و… تماما به علت وجود ترکیبات فنلی می باشد.

به عقیده محققان تغذیه در صورتی که از خوردن سالاد، ماست، ترشی های زیاد و نوشیدنی های مختلف در کنار غذای اصلی پرهیز کنیم بسیار بهتر است و تا جایی که می توانیم از زیتون، هویج پخته و سبزی خوردن کمک بگیریم (در صورت عدم وجود منع پزشکی خاص) سلامتی خود را تضمین می کنیم.

بهترین زمان مصرف زیتون

با سفارش روغن زیتون با کیفیت و عالی در آیتونا  می توانید از مزایای خوردن آن در طول شبانه روز بهره مند شوید.

بهترین زمان مصرف زیتون

خوردن روغن زیتون قبل از خواب به بهبود کبد چرب کمک می کند

چربی موجود در روغن زیتون به هورمونی موسوم به اولئیل اتانول آمید تبدیل می گردد. این هورمون یک جزء طبیعی مشتق شده از اسیدهای اولئیک بوده که در روده کوچک تولید شده و باعث  تبدیل چربی بد به چربی خوب می شود. به همین خاطر مصرف روغن زیتون پیش از خواب به هضم غذا در طول شب کمک کرده و به این شکل سبب کاهش وزن شده و این کاهش وزن هم به نوع خود در بهبود کبد چرب نقش دارد.

میل کردن روغن زیتون پیش از خواب، موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می گردد

مشخص است که در صورتی که پیش از خواب، مقدار مشخصی روغن زیتون میل کنید، خواب بهتری خواهید داشت؛ چرا که روغن زیتون در بهبود بخشیدن به دستگاه گوارش بسیار موفق عمل می کند. در واقع روغن زیتون ماده غذایی بوده که سرشار  از چربی است، چربی هایی که سالم می باشند و در کنترل کلسترول بد و افزایش سطح نوع خوب چربی تاثیرات بی شماری دارند.

در واقع بهتر است اینطور گفت که در صورتی که مقداری روغن زیتون فوق بکر میل نمایید، احساس سیری خواهید کرد. این به این معنا است که شما نیز کمتر غذا می خورید. بعضی از افراد با خوردن روغن زیتون به صورت خالی و به قول معروف یک قاشق غذاخوری خوردنِ آن مشکل دارند. هیچ ایرادی ندارد.  همانطور که می دانید خوردن غذای سنگین قبل از خواب، افراد را دچار مشکل می کند. از این رو باید به یک وعده غذایی سبک قبل از خواب داشته باشید.

به گزارش محققان تغذیه، بدترین کاری که افراد می توانند انجام دهند این است که وعده غذایی سنگین میل کنند و بعد از آن سریعا بعد از آن بخوابند. راه حلی برای افراد که دوست دارند هر چه سریعتر این عادات بد غذایی را کنار بگذارند وجود دارد.

مصرف سالاد یا سبزیجات پخته شده با روغن زیتون فوق بکر به عنوان چاشنی، یک ایده بسیار عالی می باشد. در صورنی که به خوردن غذاهای گوشتی هم عادت دارید باید مقداری روغن زیتون روی آن بریزید و بعد از آن به خوردن ادامه دهید. بدین شکل از خواص روغن زیتون برای بدن خود بهترین استفاده را داشته اید و همینطور روغن زیتون موجود سبب می شود که پیش از خواب غذای کمتری میل کنید.

بهترین زمان مصرف زیتون

برای خریدن بهترین روغن زیتون و زیتون با کیفیت فوق العاده فقط از آیتونا کمک بگیرید!

بهترین زمان مصرف زیتون

فواید خوردن روغن زیتون در اول صبح ناشتا

مصرف روغن زیتون در اول صبح به سم زدایی بدن کمک می کند

بعضی از متخصصین تغذیه معتقد می باشند که میل کردن روغن زیتون به همراه آب لیموترش تازه، در اول صبح، موجب سم زدایی بدن به صورت عالی خواهد شد.

میل کردن روغن زیتون در اول صبح و کمک به داشتن پوست سالم

هر ماده غذایی که از آنتی اکسیدان سرشار باشد، همیشه برای پوست بی نظیر می باشد. آنتی اکسیدان ها درست مثل ویتامین E، روند پیری پوست را کند می کنند. روغن زیتون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و غنی از ویتامین E هم است.

خوردن روغن زیتون در اول صبح از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند

با توجه به تحقیقات انجام شده، میل کردم روغن زیتون فوق بکر موجب جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن خواهد شد و از ابتلا و ایجاد سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. این موضوع به این خاطر است که روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان می باشد.

این مقاله را هم بخوانید: همه چیز درباره روغن زیتون

بهترین زمان مصرف زیتون

تا جایی که می توانید خرید روغن زیتون و خرید زیتون را از خود کشاورزان یا کسانی که محصولات ارگانیک ارائه می کنند انجام دهید. تا جای ممکن از ارگانیک و سالم بودن زیتون اطمینان پیدا کنید و بعد از آن خرید را انجام دهید. ایتونا سالم ترین و با کیفیت ترین زیتون را به شما عزیزان ارائه می کند.

 

 

آشنایی با خاصیت های دیگر زیتون، برای سلامتی بدن

برای اینکه شما همراهان عزیز از دیگر فواید زیتون آگاه شوید این قسمت را برای شما تولید کرده ایم. زیتون یک نوع میوه درختی کوچک و بیضی شکل به اندازه عناب است که بومی زمینه دریا مدیترانه، بخش هایی از قاره های آسیا، آفریقا و اروپا به شمار می رود.

درخت زیتون مثل گیاهان شناخته شده همچون دارچین، برگ بو و پرتقال همیشه سبز است. قبل از این تصور می شد کشت زیتون قدمت 800 ساله دارد اما جدیدترین کشف باستانی در تپه باستانی کلورز نشانگر این است که کشت زیتون در این منطقه به قبل از 2000 سال برمی گردد.

همینطور جالب است در صورتی که بدانید که ناصرخسرو در سفرنامه اش به وجود زیتون در منجیل و رودبار نیز اشاره کرده است.  درخت زیتون سازگاری مناسبی با اقلیم های مدیترانه ای و شبه مدیترانه ای داشته و می تواند بهترین چاشنی با فواید بی شمار برای شما عزیزان باشد.

بهترین مکان برای رشد درخت زیتون در منظقه ای است که زمستان هایی معتدل و تابستان های گرم و خشک و طولانی دارد. گیاهان جوان زیتون تحملی پایین تر نسبت به سرما و یخبندان داشته و این درختان دمای منفی 9 درجه را می توانند تحمل کنند که این شدت برای درختان بالغ منفی 12 درجه می باشد.

خاصیت های زیتون برای سلامت قلب

رادیکال های آزاد و کلسترول بالا موجب آسیب رگ های خونی می شود و باعث رسوب چربی در عروق می شود. این موضوع به خودی خود سبب می شود تا حملات قلبی احتمال بیشتری برای رخ دادن داشته باشد. در صورتی که می خواهید کاهش کلسترول و کاهش فشار خون را تجربه کنید زیتون بخورید.

خاصیت های زیتون برای تقویت استخوان

ترکیبات فنلی که در زیتون وجود دارد موجب تقویت استخوان ها شده و از مبتلا شدن به پوکی استخوان جلوگیری می کند. تحقیقات ثابت کرده است که شدت مبتلا شدن به پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه به نسبت دیگر کشورها کم تر می باشد.

خاصیت های زیتون برای کاهش فشار خون

از آنجایی که زیتون غنی از چربی های خوب است، به شریان ها آسیب نخواهد زد و منجر به کاهش فشار خون و کنترل هرچه بهتر کلسترول خون هم خواهد شد. روغن زیتون دارای چربی های سالم است که موجب کاهش فشار خون می شود. شما می توانید با مصرف روغن زیتون از فشار خون بالا جلوگیری کنید.

به صورت کل افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از روغن زیتون را پیروی می کنند، کمتر دچار التهاب قلبی عروقی می شوند. اثرات کاهش فشار خون ناشی از مصرف روغن زیتون به علت وجود اسید اولئیک در آن می باشد.

خاصیت های زیتون برای تسکین دهنده درد

در زمان های گذشته، از زیتون برای تسکین درد کمک می گرفتند، تحقیقات نشان داده است که زیتون در آرام کردن درد مثل سردرد تاثیرگذار می باشد. زیتون یک ترکیب به نام اولئوکانتال دارد که مثل ایبوپروفن بوده و در کاهش درد بدن موثر است.

خاصیت های زیتون و پنیر

کلسیم، پروتئین، زینک و ویتامین های A، D و K مواد مغذی وجود داشته در پنیر می باشند که به سلامت استخوان ها در افراد کمک می کنند و از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می کنند.

پنیر می تواند سلامت دندان ها را هم بهبود بخشد. کلسیم نقش مهمی در شکل گیری دندان ها بازی کرده و منبعی عالی از کلسیم می باشد. بررسی ها نشان داده که علیرغم اینکه بعضی پنیرها حاوی چربی و سدیم می باشند، افرادی که پنیر بیشتر می خورند، فشار خون پایین تری دارند. بعضی پنیرها حاوی سطح بالای کلسترول و سدیم می باشند و امکان دارد منجر به ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شوند.

پنیر به عنوان یک غذای تخمیر شده می تواند به افزایش باکتری های سالم روده کمک کند. این مسئله روی سطح کلسترول خون هم تاثیر می گذارد. دم کرده برگ درخت زیتون تب بر می باشد. جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و روماتیسم می باشد. برای سر باز کردن جوش ها و کورک ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید.

پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید می باشد. بخور زیتون سیاه باهسته، برای تنگی نفس و ناآسانی های ریوی بسیار مفید می باشد. دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان کننده مالاریا می باشد. جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید می باشد. زیتون به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب کمک کرده و از بافتهای اندامهای حیاتی در مقابل آسیبهای مضر و جبران ناپذیر محافظت می کند. یک لیوان زیتون سیاه حاوی ۱۰ درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A می باشد.

زیتون و سگ ها

روغن زیتون سبب تقویت سیستم ایمنی بدن سگ خانگی شما می شود. زیرا سرشار از کلروفیل، ویتامین ای، آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها و کارتِنوئید ها است. روغن زیتون به سگ شما کمک کرده وزن خود را کاهش دهد. روغن اشباع نشده موجود در روغن زیتون به از بین بردن سلولهای چربی سگ خانگی و کاهش آن کمک خواهد کرد.

روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است، علاوه برآن بعضی ترکیبات در جلوگیری از سرطان سگ خانگی نقش موثری دارد. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است، که از بیماری های قلبی عروقی و دیابت در سگ ها جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد. ئروغن زیتون می تواند عمر سگ شما را طولانی کند.

روغن زیتون از اکسیداسیون و حمله رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند، حمله رادیکال های آزاد منجر به پیری زود رس می شود از این رو روغن زیتون به سگ ها کمک تا به اندازه سن جوانی شان سالم و زیبا به نظر برسند.

  1. روغن زیتون برای سگ یک غذای مغز می باشد.
  2. روغن زیتون موجب زیبایی پوست و مو سگ های خانگی خواهد شد.
  3. روغن زیتون گردش خون سگ خانگی شما را بهبود بخشیده، به افزایش جریان خون کمک کرده و از مشکلات تنفسی جلوگیری می کند.
  4. روغن زیتون در تقویت انرژی سگ شما نقش زیادی دارد.

بهترین زمان مصرف زیتون

خاصیت های زیتون برای یبوست

روغن زیتون گزینه ای مناسب برای دفع آسان تر مدفوع و بهبود یبوست می باشد. زمانی که مدفوع سفت و خشک شود، دیگر نمی توانیم آن را به آسانی دفع کنیم. این مشکل یبوست است.

چربی های موجود در روغن زیتون موجب روان شدن روده شده و به عبور آسان تر مدفوع کمک می کنند. مصرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با معدهٔ خالی در صبح ها می تواند به بهبود یبوست بسیاری از افراد کمک کند. البته نباید بیشتر از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با معدهٔ خالی میل نمایید.

همچنین روغن زیتون موجب می شود تا مدفوع آب بیشتری را نگه دارد و نرم تر شود. در صورتی که مبتلا به یبوست هستید و یا نشانه هایی از ابتلای این بیماری را دارید، توصیه می شود از آن در سبد غذایی خود استفاده کنید و برای موارد حاد روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به حالت ناشتا میل نمایید.

این مقاله را هم بخوانید: فواید روغن زیتون برای مو

 

بهترین زمان مصرف زیتون

خاصیت های زیتون برای ام اس

برای جلوگیری و درمان از ابتلا به ام اس زیتون و روغن این میوه پرخاصیت بسیار توصیه شده است، هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام البته زیتون شور غیر کارخانه ای می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

بهترین زمان مصرف زیتون

خاصیت های زیتون برای اعصاب

یکی دیگر از مزایای زیتون این است که این میوه حاوی ویتامین E، یعنی آنتی اکسیدان مرتبط با ادراک بهتر است و مصرف آن موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های شناختی می شود. تحقیقات نشان می دهد که خوردن زیتون عملکرد اعصاب و مغز را بهبود می بخشد. از آنجایی که زیتون در کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب نقش دارد، می تواند از بافت اندام حیاتی در مقابل آسیب های پر ضرر و غیرقابل برگشت محافظت کند. علاوه بر این ها ثابت شده است که رژیم غذایی که به روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی تکیه می کنند با خطر کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر مربوط می باشند.

بهترین زمان مصرف زیتون

ایتونا با کارشناسان فوق العاده مجرب خود در عرصه فروش زیتون فله - بسته بندی شده و ... منتظر سفارش های شماست، از طریق شماره تماس های ذکر شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید و درخواست خود را برای تست، ارسال و خرید محصولات در سراسر ایران ثبت کنید! کیفیت محصولات ما کاملا تضمینی و با قیمت های بسیار رقابتی به فروش می رسند! بهترین زمان مصرف زیتون