مقالات زیتون
آیتونا خوشمزه سالم

ته چین زیتون

ته چین غذای بسیار لذیذیه که طرفداران زیادی داره، ته چین زعفرانی تو غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیباش، جزء غذاهای رسمی و مناسب مهمونیه. جا داره اینجا یادی کنیم از قسمت برشته شده‌ی زعفرانیش، که بهترین قسمت ته چینه و برای خیلی‌هامون جذابه.

آیتونا خوشمزه سالم

تاثیر روغن زیتون‌ در پیاده روی اربعین

سال اربعین، در کربلا با شور و شوق خاصی برگزار می‌شود و خیلی از افراد از اقصی نقاط دنیا و ایران به کشور عراق سفر می‌کنند تا این روز را در کنار دیگر شیعیان عزاداری کنند.

آیتونا خوشمزه سالم

نحوه آماده سازی زیتون برای خوردن چگونه است

برای شستن زیتون ها باید از آب سرد استفاده کنید و نیاز نیست مدت زمان زیادی را صرف نگه داشتن آن ها در آب کنید. زیتون ها را در آب کش بریزید و به مدت یک دقیقه در آبکش نگه دارید تا از تمام گرد و غبارهایی که ممکن است روی آن ها وجود داشته باشند زدوده شوند. سپس زیتون ها را برای خشک شدن کنار بگذارید.

آیتونا خوشمزه سالم

با نحوه چیدن زیتون آشنا شویم

یتون را میتوان از جمله میوه هایی برشمرد که طرفداران بسیار زیادی دارد و در کنار این طعم بی نظیرش از خواص و اهمیت دارویی خود میوه و روغن آن نمیتوان غافل شد. در این مقاله میخواهیم به نحوه ی برداشت این محصول و مراقبت های لازم از آن بپردازیم.

آیتونا خوشمزه سالم

روش نگهداری زیتون شور چگونه است!

نگهداری زیتون شور دارای فوت‌وفن‌های خاصی است که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید تا چند ماه با خیال راحت از زیتون شور خریداری شده خود استفاده کنید. قبل از آنکه روش‌های نگهداری زیتون شور را شرح دهیم

آیتونا خوشمزه سالم

خواص صابون روغن زیتون برای مو و پوست

روغن زیتون با مزایای بی شمارخود در تمام زمینه ها، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. قرن ها پیش مشخص بود که روغن زیتون برای بشریت مفید و مقدس بوده است.

آیتونا خوشمزه سالم

قهوه هسته زیتون واقعیت دارد ؟!

علی رجب‌زاده جوان کارآفرین مشهدی تا همین چند سال گذشته زندگی‌اش را با دریافت حقوق کارگری دریکی از کارخانه‌های مشهد سپری می‌کرد حالا توانسته لقب کارآفرین نمونه و البته ثبت اختراع قهوه زیتون را به نام خود سند بزند.

آیتونا خوشمزه سالم

زیتون در کنترل دیابت نقش دارد؟

مصرف مداوم زیتون خواص متعددی برای بدن دارد و به نظر می رسد یکی از مهمترین این خواص، درمان بیماریهای مختلف مثل دیابت است.

آیتونا خوشمزه سالم

قدیمی ترین درخت زیتون جهان در کجاست؟

قدمت زیتون به هزاران هزار سال پیش برمیگرددبه طوری که برخی از قدیمی ترین زیتون ها عمری بیش از ۴۰۰۰ سال را دارند.

آیتونا خوشمزه سالم

تلخی زیتون را چگونه از بین ببریم ؟

همه انواع زیتون ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن ها شستشوی چند باره شان با آب طی مراحل خاص میباشد که در ادامه توضیح خواهیم داد .

1 - 10 of 66