مقالات زیتون
آیتونا خوشمزه سالم

از زیتون در قرآن و احادیث چه گفته شده است ؟

والتین و الزیتون و طور سنین و هذا البلد الامین لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم . «سوگند به انجیر و زیتون، سوگند به طور مبارک و سوگند به این شهر ایمن که ما آدمى را در نیکوتر اعتدالى بیافریدیم‏»

آیتونا خوشمزه سالم

زیتون نماد چیست

هیچ میوه و درختی در جهان به اندازه زیتون، کوهی از اسطوره و تاریخ را پشت سر خود ندارد. بشر دست‌کم ۳۵۰۰ سال است که از خواص برگ، میوه و شاخه‌های این درخت استفاده می‌کند

آیتونا خوشمزه سالم

خواص زیتون برای پوست صورت

روغن زیتون برای پوست یک غذای اصلی است که به دلیل فواید سلامتی بیشماری که دارد، زیاد از آن استفاده می‌شود. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث رطوبت‌رسانی به پوست شده و اثرات ضد پیری روی پوست دارد.

آیتونا خوشمزه سالم

درخت زیتون

زیتون که در زبان انگلیسی آن را با نام Olive می شناسند 20 گونه متفاوت دارد و از درختان کوچکی از خانواده زیتونیان حاصل می شود. زیتون از تیره گیاهان گلدار است. درخت زیتون همیشه سبز است و عمر زیادی دارد و می توان آن را دارای عمر جاویدان هم دانست زیرا با از بین رفتن ریشه آن، دوباره توسط پاجوش ها احیا می شود

آیتونا خوشمزه سالم

خواص هسته زیتون : ۲۰ خاصیت اثبات شده روغن هسته زیتون

هسته زیتون دارای استفاده های گوناگونی می باشد. یکی از موارد بااهمیتی که می توان به آن اشاره نمود بکار گیری هسته زیتون در تولید اتانول می باشد. هسته زیتون میتواند به روند جوانسازی پوست کمک کند.

آیتونا خوشمزه سالم

زیتون در برابر اسید معده

مهم ترین کاری که زیتون با معده می کند، کاهش اسیدیته آن است. این یعنی از میزان اسیدی معده کم می کند درنتیجه از بروز برخی اختلالات گوارشی، جلوگیری به عمل می آید.

آیتونا خوشمزه سالم

زیتون و روغن زیتون در دوران شیردهی ،آیا خوردن زیتون یا زیتون برای مادر شیرده مفید و ضروری است ؟

هر متخصص اطفال تأیید می کند که مهم ترین وظیفه ای که در دوران شیردهی به یک مادر جوان محول می شود مراقبت از تغذیه او است.

آیتونا خوشمزه سالم

معجزه ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

روغن زیتون برای انسان فواید زیادی دارد و یکی از بهترین روغن ها به حساب می آید زیرا حاوی چربی های اشباع نشده است و در بسیاری از زمینه ها برای زیبایی و مراقبت از پوست، استفاده می شود

آیتونا خوشمزه سالم

تاریخچه زیتون پرورده

زیتون پَرورده، گونه‌ای خوراک تهیه‌شده از زیتون و مواد دیگر است. این فراورده در ایران بیشتر به عنوان چاشنی کنار غذای اصلی استفاده می‌گردد.

آیتونا خوشمزه سالم

طریقه نگهداری روغن زیتون

دانستن شرایط نگهداری روغن زیتون اهمیت زیادی دارد؛ در صورتی که این روغن را در شرایط مناسبی نگهداری نکنید، ممکن است خیلی زود خواص خود را از دست بدهد و خراب شود.

11 - 20 of 66